Alle antwoorden op veelgestelde vragen

Wat is Steunwijzer?

Steunwijzer is de digitale sociale kaart van de gemeente. Onder 'Ik zoek onderteuning bij' vindt u een overzicht van ondersteuning die zonder indicatie beschikbaar is. Daarnaast wordt onder 'Ik heb een verwijzing voor' het aanbod  weergegeven. Hiervoor hebt u een indicatie van de gemeente nodig in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Jeugdwet. Dit zijn de aanbieders die een contract hebben met de gemeente. U kunt hier de aanbieders met elkaar vergelijken op de punten die u belangrijk vindt. 

Aan de inhoud van Steunwijzer kunnen geen rechten ontleend worden.

Hoe zoek ik op Steunwijzer aanbod dat algemeen beschikbaar is?

Algemeen aanbod (zonder verwijzing of indicatie)

U bent op zoek bent naar ondersteuning, maar u weet niet precies welk aanbod beschikbaar is? Dan kunt u onder 'Ik zoek onderteuning bij'  het thema kiezen (bijvoorbeeld Geestelijke gezondheid, Sociale relaties, Opgroeien en opvoeden) wat het meest past bij uw vraag. Mocht dit aanbod niet of onvoldoende aansluiten bij uw hulpvraag dan adviseren wij u om contact op te nemen met de gemeente. Wellicht kunnen zij u verder helpen om passend aanbod te vinden. Met het invullen van filters kunt u eventueel uw zoekopdracht verfijnen. Voorbeelden van filters zijn: leeftijd en locatie ondersteuning. 

Daarnaast kunt u op de homepage een zoekopdracht typen in het zoekvenster, bijvoorbeeld de naam van een welzijns- of vrijwilligersorganisatie in de gemeente.

Hoe zoek ik gecontracteerd aanbod op Steunwijzer als ik een verwijzing/indicatie heb?

Heeft u al een verwijzing (indicatie van de gemeente) in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of Jeugdwet? Dan kunt u onder 'Ik heb een verwijzing voor' de indicatie die u heeft aanklikken, bijvoorbeeld: Begeleiding (Wmo), Dagbesteding (Wmo), Behandeling (Jeugd), Begeleiding (Jeugd).

In alle gevallen krijgt u een aantal aanbieders te zien. Met het invullen van filters kunt u uw zoekopdracht verfijnen. Voorbeelden van filters zijn: Specialisme, Leeftijd, Locatie ondersteuning, 

Wanneer u gericht een specifieke aanbieder wilt vinden kunt u de zoekfunctie gebruiken aan de bovenkant van de homepagina. U kunt hier de naam invullen van een zorgaanbieder die u kent. Tijdens het typen opent er een venster met suggesties. Als de organisatie die u zoekt beschikbaar is op Steunwijzer dan staat deze in dit venster onder 'Organisaties'.

Waar kan ik met tips over de website terecht?

Heb je tips over wat er beter kan op deze website? Dan horen we dat graag.

Je kunt hiervoor contact opnemen met telefoonnummer 085 - 30 33 464.

Ik zie een fout op de website. Wat kan ik doen?

Ziet u een fout op de website? Neem contact op met de klantenservice van Kies je zorg. Dit kan via e-mail (klantenservice@steunwijzer.nl)  of telefonisch via 085 – 30 33 464.

Ik heb een andere vraag

Heeft u een andere vraag of vragen over het privacy beleid, de toegankelijkheidsverklaring en de algemene voorwaarden? Neem contact op met de klantenservice van Kies je zorg: klantenservice@steunwijzer.nl of telefonisch via 085 - 30 33 464.

Hoe zorg ik voor een kwalitatief goede inhoud?

Steunwijzer biedt u veel vrije tekstvelden en filters om uw zorgaanbod goed vindbaar te maken. Kies zorgvuldig wat voor uw aanbod van toepassing is. Beschrijf  de kenmerken van uw organisatie en uw aanbod. Maak de informatie zo specifiek mogelijk, zodat verwijzers u kunnen vinden op waar u goed in bent. Schrijf teksten op taalniveau B1.

Waar kan ik het specialisme van mijn organisatie vullen?

Onder ‘Mijn organisatie’ kunt u specialisaties van uw organisatie aanvinken. Het is zaak dat u dit kritisch bekijkt en onderbouwd zou kunnen aangeven waarom u van mening bent dat u hier gespecialiseerd in bent. Een voorbeeld: ‘we hebben wel eens aantal cliënten gehad met autisme’, betekent dus niet dat je ook een specialisatie hebt.

Wat is het onderscheid tussen Organisatie en Diensten?

Organisatie: hier gaat het over wat uw hele organisatie doet en hoe u in het algemeen werkt. Wat is uw specialisatie, voor welke leeftijden heeft u aanbod? Op wat voor locaties biedt u uw zorg aan.

Dienst: hier beschrijft u uw specifieke aanbod voor het product waar u met de gemeente een contract hebt. Benoem waarin uw aanbod zich onderscheidt van andere aanbieders. Kies bij iedere dienst de specifiek hierbij passende informatie zoals leeftijd en locatie.

Welke leeftijden vul ik in en waar zet ik die?

Bij organisatie: vink alle leeftijdsgroepen aan voor wie u werkt. Bedenk wel: als u gecontracteerd bent voor jeugdzorg en u begeleidt ook de ouders, vul dan toch bij leeftijd tot 18 jaar in.

Bij Diensten: vul de specifieke leeftijdscategorieën in die bij de dienst horen.

Wat is het nut van het invullen van zoekwoorden bij Diensten?

Schrijf hier in een paar woorden wat uw aanbod kenmerkt. Denk aan woorden waarvan u verwacht waarop de verwijzer zal zoeken. Deze woorden helpen u om gevonden te worden. De zoekwoorden werken vergelijkbaar zoals u bijvoorbeeld een Google zoekopdracht intypt.

Waar kan ik met vragen of tips over Steunwijzer terecht?

Heeft u een vraag? Heeft u tips? Mist u informatie?

U kunt dan bellen naar de klantenservice van Steunwijzer, telefoon 085 - 30 33 464, of mailen naar klantenservice@steunwijzer.nl.

Waarom krijg ik een automatische e-mail over mijn inhoud?

Steunwijzer controleert wanneer u de laatste wijziging heeft doorgevoerd in uw account. Wanneer uw informatie niet compleet is, ontvangt u een automatische e-mail. Hierin wordt u verzocht om de actualiteit van de data te controleren en de data aan te vullen.

Waar kan ik technische ondersteuning krijgen?

Voor technische ondersteuning werken wij samen met Steunwijzer. Voor hulp bij het plaatsen van uw aanbod kunt u bellen naar de klantenservice van Steunwijzer, telefoon 085 - 30 33 464, of mailen naar klantenservice@steunwijzer.nl.

Ik kan geen productcode toevoegen

De gemeente voegt productcodes toe waarvoor u bent gecontracteerd. U kunt dit niet zelf doen.

Ik mis een productcode waarvoor ik gecontracteerd ben

Gemeente Veldhoven beheert het gecontracteerde aanbod op Steunwijzer (ook namens de gemeenten Best, Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden). Neem contact op met de beheerder van gemeente Veldhoven via telefoonnummer 14 040 of mail naar loketwelzijnwonenzorg@veldhoven.nl t.a.v. Beheerder Steunwijzer. De beheerder kan de productcodes waarvoor u gecontracteerd bent toevoegen.

Ik heb een inhoudelijke vraag over Steunwijzer

Gemeente Veldhoven beheert het gecontracteerde aanbod op Steunwijzer (ook namens de gemeenten Best, Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden). 

Neem contact op met de gemeente Veldhoven via het algemene telefoonnummer: 14040 of mail naar loketwelzijnwonenzorg@veldhoven.nl t.a.v. beheerder Steunwijzer.

Wat is Steunwijzer?

Steunwijzer is de digitale sociale kaart van de gemeente. Met Steunwijzer kunt u voor inwoners ondersteuning vinden die zonder verwijzing/indicatie beschikbaar is  onder 'Ik zoek onderteuning bij'. Daarnaast kunt u onder 'Ik heb een verwijzing voor' de aanbieders vinden die een contract hebben met de gemeente. Inwoners hebben hiervoor een verwijzing/indicatie nodig van de gemeente in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Jeugdwet. Met Steunwijzer kunt u voor inwoners zorgaanbieders vinden en met elkaar vergelijken op criteria die belangrijk zijn om de best passende zorg te vinden.

Aan de inhoud van Steunwijzer kunnen geen rechten ontleend worden.

Wat kan ik met Steunwijzer doen?

Steunwijzer helpt u om voor inwoners de juiste ondersteuning te vinden bij een ziekte, beperking of ouderdom. Op Steunwijzer staat voorliggend aanbod en alle gecontracteerde Wmo en Jeugdhulp. U kijkt samen met de inwoner welke ondersteuning het meest passend is. 

Hoe zoek ik op Steunwijzer aanbod dat algemeen beschikbaar is?

U bent voor een inwoner op zoek  naar de juiste ondersteuning, maar u weet niet precies welk aanbod beschikbaar is? Dan kunt u onder 'Ik zoek onderteuning bij'  het thema kiezen (bijvoorbeeld Geestelijke gezondheid, Sociale relaties, Opgroeien en opvoeden) wat het meest past bij de onderteuningsvraag. Mocht dit aanbod niet of onvoldoende aansluiten bij de vraag dan adviseren wij u om contact op te nemen met de gemeente. Wellicht kunnen zij u verder helpen om passend aanbod te vinden voor de inwoner. Met het invullen van filters kunt u eventueel uw zoekopdracht verfijnen. Voorbeelden van filters zijn: leeftijd en locatie ondersteuning. 

Daarnaast kunt u op de homepage een zoekopdracht typen in het zoekvenster, bijvoorbeeld de naam van een welzijns- of vrijwilligersorganisatie in de gemeente.

Hoe zoek ik gecontracteerd aanbod op Steunwijzer als de inwoner al een verwijzing/indicatie heeft?

Heeft de inwoner al een verwijzing/indicatie in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of Jeugdwet? Dan kunt u onder 'Ik heb een verwijzing voor' de indicatie die u heeft aanklikken, bijvoorbeeld: Begeleiding (Wmo), Dagbesteding (Wmo), Behandeling (Jeugd), Begeleiding (Jeugd).

In alle gevallen krijgt u een aantal aanbieders te zien. Met het invullen van filters kunt u uw zoekopdracht verfijnen. Voorbeelden van filters zijn: Specialisme, Leeftijd, Locatie ondersteuning.

Wanneer u gericht een specifieke aanbieder wilt vinden kunt u de zoekfunctie gebruiken aan de bovenkant van de homepagina. U kunt hier de naam invullen van een zorgaanbieder die u kent. Tijdens het typen opent er een venster met suggesties. Als de organisatie die u zoekt beschikbaar is op Steunwijzer dan staat deze in dit venster onder 'Organisaties'.

Ik zie een fout op de website en ik mis informatie. Wat kan ik doen?

Ziet u een fout in de informatie? U kunt dit doorgeven aan de klantenservice van Steunwijzer. Dit kan via e-mail (klantenservice@steunwijzer.nl) of telefonisch via 085 – 30 33 464.